Afgelopen week was een drukke week, voordat ik het wist was het vrijdag en moesten er nog een aantal beslissingen genomen worden voor de bouwvak. Aankomende week is de laatste werkweek van de aannemer en hebben we nog wat punten open staan die afgevinkt moesten worden.

Zo heb ik eerst een afspraak voor onze tuin gehad, dat ging redelijk vlot. Die dag ben ik ook nog druk geweest met bestellingen die wij zelf doen ipv de aannemer. Dit advies hebben wij gekregen omdat de producten die we nodig hebben simpelweg niet via de aannemer te verkrijgen zijn. Wel weer een extra taak erbij op de planning, dus ik zit weer voor in mijn projectmanagement modus πŸ‘©β€πŸ’».

Dinsdag ben ik samen met Eline, Grand & Johnson, bij de interieurbouwer geweest. Een lange afspraak, maar heel nuttig. Het is eigenlijk hetzelfde gesprek wat je hebt tussen de architect en de aannemer. De architect kijkt esthetisch naar het plan en de aannemer bekijkt hoe hij het gaat uitvoeren. Vanuit de interieurbouwer waren er stiekem toch nog wel een aantal technische vragen waardoor het echt een nuttige meeting was.

Detail van de garderobe welke we besproken hebben

Woensdag heb ik een afspraak met de architect gehad. Zo voor de bouwvak stonden er nog een aantal punten open die Γ©cht besproken moesten worden en wat niet relevant was voor de aannemer:

  • Nuts voorziening regelen
  • Aanpassen oprit / vergunning regelen
  • Afbouwplanning inplannen
  • Profiel tussen vloeren vastleggen
  • Schilderwerk bespreken

En zo zijn er nog wat zaken die voorbij kwamen. We hebben eigenlijk alles kunnen bespreken en dat was erg prettig.

Voor de afbouwplanning gaan we best veel zelf doen, dit is niet omdat we dit niet bij de aannemer neer willen leggen, maar dat is gebruikelijk. Zo plan ik zelf de vloerenleverancier in (behalve tegels), de schilder (kan wel via aannemer, niet voor gekozen) en de interieurbouwer. De aannemer is verantwoordelijk tot aan de oplevering en dan gaan er andere leveranciers in, Γ©cht het afbouwen dus. Voor nu nemen we voor de houten vloer 4 weken, voor de interieurbouwer 4 weken en voor de gietvloer 2 weken. Zo zijn we dus uiteindelijk nog de volledige maand november en december bezig met het afbouwen van ons huis. Dan zit er ook nog een vakantie tussen en kom je dus uiteindelijk op eind januari uit. Voorafgaand aan de vloer gaat er ook nog een schilder in, dat schijnt het beste te zijn.

Resume:

  1. Schilder
  2. Vloeren (behalve gietvloer, deze moet zo laat mogelijk)
  3. Interieurbouwer

Nu hebben we de planning zo goed als staan en ga ik deze bespreken met alle partijen. Wat de architect en bouwbegeleider wel aangaf is dat je deze eigenlijk ook weer direct in de prullenbak kan gooien (HOE DAN!? 😱). Alles gaat veranderen gedurende de afbouw van de woning, voor mij is het alleen wel prettig dat we een rode draad hebben waar we op aan kunnen sturen.

Natuurlijk zouden we er eerder in kunnen, maar we zijn in de luxe positie dat we een huis huren op dit moment en dat per maand op kunnen zeggen. Daar komt bij dat wij een tweede kindje verwachten begin januari, dus nemen we rustig de tijd om alles in het huis af te krijgen. Ik ga mij er dus in januari NIET mee bemoeien🀰. Dat lijkt mij voor iedereen beter πŸ˜….

Goed, voor deze week genoeg nieuwtjes en updates dacht ik zo! Op de bouw is trouwens ook weer hard gewerkt. Zo is de cementdekvloer gelegd, zijn ze met de betimmering rondom het huis bezig en wordt de laatste hand aan het dak gelegd. Het dak zal voor de bouwvak klaar zijn, wat weer een mooie βœ…je is.

Een ingezonden foto van een bekende voorbijganger ☺️

Geniet van de zon en je eventuele vakantie! Keep you postedπŸ‘©β€πŸ’»!